Translate

wtorek, 19 stycznia 2016

Janet M. Hartley, „Syberia. Historia i ludzie” (i kiepski druk)




„Syberia. Historia i ludzie” Janet M. Hartely to przyzwoicie, w tradycyjny sposób napisana historia Syberii. Moim zdaniem, książka bez fajerwerków – czyli stosunkowo mało w niej anegdot, ale za to jest spora dawka rzetelnej wiedzy. Jest to jedna z najlepszych książek o Syberii, jakie do tej pory widziałam.

Niestety, nie dałam rady doczytać tej książki do końca, tylko ją przejrzałam, a raczej przekartkowałam. Ale to nie jest wina autorki, lecz Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, które wypuściło tę książkę w wersji „dla młodych ludzi z dobrymi oczami”. Druk jest jakiś taki, że ciężko się czyta, jakiś taki „cienki”, dość gęsty i bladawy. Oczy mi się strasznie męczyły przy lekturze i wzrok tylko się ślizgał od jednego akapitu do drugiego. Ale to co, zauważyłam w międzyczasie, jest w porządku w sensie treści. 

Drogie Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego! Chciałam kupić tę książkę, ale jej nie kupię ze względu na powyższą wadę. A książka jest droga (ok. 54 złote w Empiku na przykład), więc dlaczego nie drukujecie jej w wersji dla wszystkich? Czytałam egzemplarz biblioteczny, a raczej przejrzałam go tylko. 

Mam nauczkę, by uważać na inne publikacje tegoż wydawnictwa! Miałam w planach zakup innych książek historycznych (np. Kate Brown, „Kresy. Biografia krainy, której nie ma” i coś tam jeszcze), ale nic nie kupię, póki druk nie będzie bardziej czytelny i wyraźny! 

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego – poprawcie się!  

Czy to taki wielki problem, by druk waszych książek był grubszy i wyraźniejszy? Mam już swoje lata, a nadal chcę czytać książki naukowe. Proszę mi w tym dopomóc, a nie przeszkadzać! 

Hartley Janet, M. „Syberia. Historia i ludzie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015

2 komentarze:

  1. Może wysłuchają prośby.
    Chciałabym przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młoda jesteś :))) Dasz radę przeczytać! Zachęcam! Niestety, ludzie 50 + nie mają szans.

      Usuń