Translate

piątek, 20 lipca 2018

Piszą o mnie! (recenzja mojej książki w miesięczniku „Czwarty Wymiar” 2018/8)








Z ogromną przyjemnością przeczytałam recenzję mojej książki „Duchy Kresów Wschodnich” w najnowszym numerze miesięcznika „Czwarty Wymiar”, z którym współpracuję od roku 2000.



Ukazała się ona w dziale literackim, a jej autorem jest znany krytyk literacki Leszek Bugajski.

Oto co napisał o mnie w „Czwartym Wymiarze”:
„Alicja Łukawska. „Duchy Kresów Wschodnich”. Wydawnictwo von Borowiecky, Radzymin 2018
Dla miłośników niesamowitych opowieści i historii z duchami to wymarzona lektura. Jest świetnym kompendium wiedzy o duchach z terenów na wschód od Bugu dawniej należących do Polski. Alicja Łukawska, nasza współpracowniczka, wydobyła wiedzę o nich z literatury, bo badając polskie opowieści o duchach spostrzegła, że te „pochodzące” z tamtych terenów nie są opisane. I odkryła, że są to opowieści interesujące i godne poznania. Przypomina te, które są przetworzonym w narrację strachem przed nieznanym, przed złem, które czai się w każdej rzeczywistości  (i dawnej, i dzisiejszej). Sama, jak zastrzega, interesuje się duchami w sposób czysto teoretyczny, i przywołuje zabawny bon mot jakiejś francuskiej markizy: „Nie wierzę w duchy, ale się ich bardzo boję”, bo „czuje respekt przed zjawiskami, których nie można pojąć rozumem”. No właśnie, strach jest zawsze trudny do pojęcia!”



Zapraszam do lektury zarówno miesięcznika „Czwarty Wymiar” jak i mojej książki!

„Czwarty Wymiar” 2018/8

8 komentarzy:

  1. Dawno mnie nie było, więc jestem trochę nie w temacie :) Więc...
    Gratuluję wydania książki oraz pozytywnych recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak to działa: nie zaglądasz, nie zaglądasz, a tu: PYK! I kolejna blogerka wydała książkę! :)))
      Bardzo dziękuję za miłe słowa!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Czytałam książkę. Miałam o niej już dziś napisać, ale nie zdążyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, to dobrze!
      W takim razie czekam cierpliwie na werdykt!

      Usuń
  3. Miło czytać pozytywne recenzje. Książki Twojej jeszcze nie czytałam, ale mam oczywiście w planach.
    Po pierwsze kresowy temat, a po drugie to TY jestes autorką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje ksiązkowo-recenzenckie.

    OdpowiedzUsuń