Translate

wtorek, 31 sierpnia 2021

MOJE TEKSTY O ŻUŁAWACH DOSTĘPNE W INTERNECIE!

Moje teksty o Żuławach są dostępne w sieci na stronach Biblioteki Narodowej. Udostępnia je POLONA, czyli polska biblioteka cyfrowa, w której udostępniane są zdigitalizowane książki, czasopisma, grafiki, mapy, muzykalia, druki ulotne oraz rękopisy pochodzące ze zbiorów Biblioteki Narodowej oraz instytucji współpracujących.

Dowiedziałam się o tym dzisiaj, zupełnym przypadkiem.

Wszyscy piszący pewnie tak czasem robią, że wpisują swoje nazwisko w wyszukiwarkę i patrzą, co wyskoczy 😉

No i ja tak właśnie dzisiaj zrobiłam.

I wyskoczyła mi POLONA!


 

Och, jak zrobiło mi się miło!

Moje słowa poszły w lud! Trafiły pod strzechy!

Teraz każdy, kto zechce, może poczytać sobie to, co pisałam o Żuławach!

Jestem trochę w szoku, bo przecież piszę i publikuję od wielu lat. A coś takiego spotyka mnie po raz pierwszy. Czuję się doceniona. To głaszcze moje ego ;)))

Jak na razie, znalazłam dwa moje teksty. Są to: reportaż o Henryku Szyszce, osadniku żuławskim z Lasowic Wielkich (robiłam z nim wywiad w 2002 roku chyba), a także moje wspomnienia o rodzinie Kowalskich z Markus. Teksty te publikowałam w kwartalniku PROWINCJA, którego redaktor naczelny w tym roku zerwał ze mną współpracę z powodu moich antykowidowych poglądów.

Zobaczcie sami, jak to wygląda. Zrobiłam zrzuty ekranu.

Dostęp do tekstów jest via Akademikę. Trzeba mieć kod ze swojej biblioteki.


 

 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz