Translate

sobota, 28 kwietnia 2018

Alicja Łukawska, „Duchy kresów wschodnich. Zjawiska paranormalne na dawnej Łotwie,Litwie, Białorusi i Ukrainie” (prezentacja okładki mojej pierwszej książki)


Cóż, nadeszła wiekopomna chwila... Z ogromną przyjemnością i wielką dumą prezentuję Państwu okładkę mojej pierwszej książki, która wkrótce ukaże się nakładem wydawnictwa von Borowiecky.





Lubicie historię Polski? Pasjonują Was dawne kresy wschodnie? Sprawia Wam przyjemność czytanie o zjawiskach niesamowitych? Macie ochotę na dziewiętnastowieczne historie z dreszczykiem wygrzebane w starych pamiętnikach i wspomnieniach Kresowiaków?  

W takim razie – książka „Duchy kresów wschodnich. Zjawiska paranormalne na dawnej Łotwie, Litwie, Białorusi i Ukrainie” jest właśnie dla Was!

We wstępie do tej książki napisałam:

„Kiedy czytamy kresową literaturę wspomnieniową, wyłania się z niej obraz krainy w dużym stopniu niezwykłej, pełnej różnych dziwów i niewyjaśnionych zjawisk paranormalnych, zamieszkałej przez równie niezwykłych ludzi, często oryginałów, ekscentryków i dziwaków. Duchy, zjawy, wiedźmy, wampiry i charakternicy, wiejscy znachorzy i różni mistycy to barwne postaci zaludniający dawne polskie Kresy, których mieszkańcy w większości wyznawali powszechnie wiarę chrześcijańską (katolicką i prawosławną), ale też wierzyli w magię, czary, liczne przesądy i zabobony; z jednej strony modlili się przy krzyżach stawianych przy drogach i pielgrzymowali do licznych sanktuariów maryjnych, a z drugiej strony odprawiali prastare pogańskie obrzędy i rytuały, a szczególnie „dziady” ku czci zmarłych przodków.”

18 komentarzy:

  1. Oooo! Gratulacje! Bardzo ciekawe, naprawde ten temat wabi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo się cieszę z Twego debiutu.
    Tytuł intrygujący.
    Okładka zachęcająca.
    Masz we mnie czytelniczkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Magdo! Mam nadzieję, że książka się spodoba.

      Usuń
  3. Gratulacje!
    Ale Panią odmłodzili na zdjęciu....

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję i wyczekuję z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie w księgarni internetowej wydawnictwa von Borowiecky.

      Usuń
    2. Poza tym - wielkie dzięki!!! :)))

      Usuń
    3. Właśnie dziś otrzymałam Twoją książkę i rozdział o Towianskim przeczytałam jednym tchem. Szkoda ze nie znasz mojej pracy doktorskiej, opublikowanej w 2010 r. pt. „Ortodoksyjny heretyk”, bo powielasz informacje, które dawno zostały skompromitowane. Niepotrzebnie przywołałaś tez na końcu Gosieka, którego artykuł jest pełen bzdur. Napisałam nawet swego czasu ich sprostowanie, które znajdziesz tu: http://towianizm.blogspot.com/2018/06/ignorancja-mediow.html#comment-form Poza tym dziękuje Ci, ze przypomniałaś sylwetkę Towianskiego, bo warto o nim mówić, nawet nie znając całej prawdy. Blog, na który się powołujesz w bibliografii już nie istnieje, bo wp zamknęła te strony. Przenoszę tamte posty na towianizm.blogspot.com

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaraz zamawiam książkę, sam jestem potomkiem Kresowiaków, i w mojej przyszłej książce ''magiczna rzeczywistość'' opiszę kilka historii z magicznymi istotami z Kresów, które otrzymałem od rodzin. Pozdrawiam i wielki ukłon dla autorki książki za super tematykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na Pańską książkę! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna strona, polecam bardzo ze swojej strony https://zsz.swiebodzin.pl/ witrynę z artykułami ogólnotematycznymi.

    OdpowiedzUsuń